سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور از ساعت آبی در عکاسی به نحو احسن بهره ببریم؟

حتما تا به حال تصاویری را دیده اید که بیشتر شامل رنگ ابی هتسند و حسی از ارامش و یا حتی ترس را ئرون شما القا می کنند. ین تصاویر در ساعت آبی گرفته شده اند. ساعت ابی هم مانند ساعت طلایی یکی از برترین مواقع رزوبرای کار کردن و فوتوگرافی است. بسیاری از هنرمندان در این ساعت از سوژه های منوع عکس می یرند و با تمی ابی رنگ که بیشتر به تیره متمایل است هنر خودشان را نشان می دهند. 

ساعت ابی دقیقا به باره زمانی می گویند که خورشید در افق پیدا نیست و کمی به طلوع مانده و یا کمی از غروب گزشته است و رنگی ابی که به تیرگی می  زند آسمان را فرا می گیرد. لفظ ساعت هم درست به معنای 60 دقیقه نیست و اتفاقا بسته به نقطه جغرافیایی تان این زمان متغیر است . 

کسانی که می خواهد در تصاویرشان حسی خاص را منتقل کنند بدون یک می توانند برای آرامی و رتس و حس تنهایی روی ساعت ابی حساب باز کنند. و در ضمن به دلیل اینکه تعداد قلیلی از عکاسان رد این ساعت کار می کنند کار هایی که در این بازه زمانی به ثبت می رسند کم نظیسر هستند و با کمی تلاش بیشتر اثرات هنری بی نقصی ا می توان با یک دوربین خوب به ثبتت رساند. 

دوربین عکاسی نیز باید تنظیات خاصی را برای اینکار داشته باشد. سعی کنید اکسپوژر را به درستی تنظیم کند و ایزو و شاتر اسپیدرا به خوبی شاخته باشید تا میزان نور در عکس خود را به حد ایده آل برسانید. برای مطالعه بیشتر د ر مورد عکاسی در ساعت آبی به وب سایت www.digi24.ir سر بزنید.