سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حاله قرمز رنگ در کوه ها یا آلپن گلو چیست.

شاید تا به حال هرگز کلمه الپن گلو را نشنیده باشید اما باید بدانید که این کلمه به یکی از پدیده های فیزیگی بصری خاص و زیبا اشاره دارد که تنها در کوه ها و مناطق کوهستانی پوشیده از برف بوجود می اید.

تعریف : الپن گلو شباهت بسیار زیادی به ساعت طلایی دارد اما تفاوت دارد با ان. تفاوتشن در اینجاست که ساعت طلایی بازه زمانی سات و الپن گلو پدیده ی فیزیک است و به نور ربط دارد. اما این اثر چگونه به وجود می آید. برای درک بهتر این موضوع اینگکونه باید توضیح دهیم که  فرض کنید خورشید در لب مرز خط افق واقع شده است و پرتو های نر آن به خود کوه ها نمی رسند بلکه به ابر های بالای سر آن ها تابیده می شوند. ابر ها نور ها را روی کوه ها منعکس می کنند اما این انعکاس به تنهایی کافی نیست و کوه ها باید پوشیده از برف باشد و عبور نور از ذرات اب و یخ در هوا سبب قرمز رنگ شدن آن می شود. که به آن الپن گلو یا درخشش قرمز می گویند.

هر زوز عکاسان زیادی مسیر های صعب العبور را طی می کنند تا به کوه ها برسند و از این پدیده عکاسی کنند. ابزار هایی که شما برای اینکار نیاز دارید شامل یک دوربین با سنسور بزرگ و دو عدد لنز است یکی زاویه دید و دیگری سوپر تله فوتو. در ضمن خرید سه پایه دوربین نیز از دیگر کاهاییست که باید انجام دهید.